Silnik samochodowy, zarówno benzynowy jak i diesla, pracuje dzięki wybuchającej mieszance w cylindrach. Jak zapewne domyślamy się, każdy taki wybuch powoduje głośny trzask, który trzeba wytłumić, by auto nie było zbyt głośne na drodze. W tym celu montuje się skomplikowany i długi układ wydechowy, w którym przewodnią rolę grają tłumiki. To właśnie dzięki nim znacznie spada intensywność dźwięku, jaki wydaje z siebie pojazd w czasie jazdy, jak i pracy na wolnych obrotach.
Im układ wydechowy jest dłuższy i im więcej elementów posiada, tym samochód będzie zachowywał się ciszej. Wydaje się, że ten fakt mocno przyświecał inżynierom Skody. Niektóre modele posiadają ekstremalnie długą rurę wydechową, która dodatkowo posiada po drodze kilka katalizatorów oraz tłumików. Dlatego też pojazdy tego producenta są jednymi z cichszych, nawet gdy są wyposażone w silniki diesla o wysokiej pojemności. Niemniej takie rozwiązanie ma też wady, choćby większa ilość punktów, gdzie może wystąpić nieszczelność. Na szczęście tłumiki do tej marki łatwo znaleźć w interncie na https://getparts.pl/marki/skoda.
To z kolei rozwiązanie pojawia się głownie w autach o bardzo mocnych motorach, które dodatkowo mają wydawać przyjemny dla kierowcy i otoczenia dźwięk. Rozbicie strumienia spalin na dwa niezależne kanały ma też pozytywny wpływ na lepsze wytłumienie, ponieważ na każdym z nich instaluje się osobny zestaw tłumików. Tą metodą wykorzystuje między innymi Land Rover, który znany jest ze stosowania jednostek napędowych o bardzo dużej pojemności i mocy, które trudno jest dobrze wyciszyć. Tłumik do tej marki można znaleźć https://getparts.pl/marki/land-rover.