Zawieszenie pneumatyczne stosowane jest w nowoczesnych modelach samochodów. Montuje się je głównie po to, aby zwiększyć komfort jazdy samochodem oraz poprawić parametry trakcyjne. Tego rodzaju zawieszenie doskonale tłumi wszelkie drgania oraz wstrząsy.
Głównym elementem zawieszenia pneumatycznego są poduszki powietrzne nazywane miechami. Zastępują one sprężyny i wymuszają inne ustawienia siły odpowiedzialnej za tłumienie amortyzatorów. Miechy wykonane są z wysokiej jakości gumy.
Innym bardzo istotnym elementem tego zawieszenia jest kompresor. Odpowiada on za napełnienie miechów sprężonym powietrzem lub azotem – w pierwszej kolejności przepływa ono przez blok zaworowy, a następnie za pomocą przewodów bezpośrednio do nich.
Za prawidłowe funkcjonowanie zawieszenia odpowiada szereg czujników, które wysyłają sygnały do jednostki sterującej. Monitorują one m.in. wysokość samochodu oraz poziom ciśnienia. W momencie uruchomienia silnika pojazdu powietrze zostaje wtłoczone do miechów. Podczas jazdy dzięki zamontowanym czujnikom zawieszenie automatycznie ustawia wysokość prześwitu. Jego wielkość zależna jest przede wszystkim od prędkości, z jaką porusza się pojazd oraz jakości dróg, po których aktualnie jedzie.
Niektóre modele samochodów z pneumatycznym zawieszeniem posiadają przycisk na kokpicie umożliwiający ręczne ustawienie wielkości prześwitu przez kierowcę, co sprawia, że jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa.
Części do tego rodzaju zawieszenia można znaleźć na stronie https://thomasmarkt.com/452-gx-470-2002-2009.