Każdy z klientów lubi systemy lojalnościowe i wynikające z nich korzyści. Jest to doskonały sposób, stosowany przez wiele firm, na przyciągnięcie oraz utrzymanie swoich klientów. Czym tak właściwie jest system lojalnościowy? Na czym polega ten rodzaj działań marketingowych? Odpowiedzi znajdziesz w naszym poniższym artykule.
System lojalnościowy według definicji jest to szereg działań, podejmowanych przez firmy, których celem jest związanie danego klienta z konkretną firmą. Najczęściej spotykanym rozwiązaniem są karty lojalnościowe, które można otrzymać w wielu sklepach czy też na stronach internetowych. Dzięki każdym kolejnym zakupom karty wzbogacane są o punkty, które z kolei możemy wymienić na nagrody. Mogą one przybierać rozmaite postaci, np. kodów rabatowych, zniżek na określone towary czy też nagród rzeczowych.
Wiedząc, jak działa system lojalnościowy, widzimy, że sposób ten niesie duże korzyści, nie tylko dla klienta, lecz przede wszystkim dla firm. Przedsiębiorstwa mogą zwiększać sprzedaż oferowanych towarów oraz stale poszerzać grono zadowolonych konsumentów. Daje również pewność, że klienci będą wracać, by ponownie skorzystać z usług – chociażby po to, by zwiększać pulę swoich punktów. To prowadzi do zbudowania trwałych relacji ze swoimi klientami, czyli uczestnikami programu lojalnościowego. To rozwiązanie jest dobre również dla konsumentów, którzy czują się docenieni i wyróżnieni poprzez otrzymanie gratisowych produktów czy korzystnych zniżek.