Sposób aranżacji sklepu jest niezwykle ważny, gdyż ma wpływ na ostateczne decyzje podejmowane przez konsumentów. Ważne jest, aby miejsce było przestronne oraz funkcjonalne. Nie należy również przesadzać z ilością dekoracji oraz dodatków. Lepiej postawić na stonowany wystrój, aby nie przytłoczyć klientów – a jest to szczególnie ważne w przypadku sklepów odzieżowych. Aranżacja sklepu nie powinna przyciągać uwagi w większym stopniu, niż oferowane w nim produkty.
Aby odzież dobrze się prezentowała i była łatwo dostępna dla klientów, wygodnym rozwiązaniem będą wieszaki przyścienne. Produkty, które wymagają większej ekspozycji mogą zostać umieszczone na stojących wieszakach, a dodatkowo można je prezentować na manekinach umieszczonych zarówno w sklepie, jak i na wystawie. Dobrym rozwiązaniem będą również PANELE ŚCIENNE SKLEPOWE, które będą przede wszystkim funkcjonalne i pozwolą w odpowiedni sposób zagospodarować przestrzeń zarówno w małych butikach, jak i w większych lokalach. W sklepach odzieżowych bardzo duże znaczenie ma również rozmieszczenie luster oraz przymierzalni. Ilość miejsc do przymierzania ubrań powinna być dostosowana do liczby klientów, aby nie musieli oni stać w długich kolejkach, co mogłoby zniechęcić ich do zakupów. Należy zadbać również o odpowiednie oświetlenie, które pozwoli dobrze ocenić produkt. Ponadto, warto zwrócić również uwagę na to, aby ceny oraz aktualne promocje były widoczne, a także przedstawione w czytelny sposób, co pozwoli uniknąć ewentualnych nieporozumień. Aranżacja sklepu zgodnie z powyższymi wskazówkami sprawi, że zakupy w nim będą przyjemnością dla klientów.