Wśród zalewających dziecięcy rynek zabawek interaktywnych, które z uwagi na zbyt dużą ilość bodźców mogą prowadzić do problemów z koncentracją i powodować wzmożoną nadpobudliwość znajdziemy również kultowe akcesoria sprzyjające kreatywności naszego malucha. Należą do nich między innymi ponadczasowe klocki drewniane oraz ich unowocześnione wersje w formie wafli lub zróżnicowanych, lecz kompatybilnych ze sobą elementów. Aby spełniały dwie najważniejsze funkcje, czyli edukowały i dawały jednocześnie radość z zabawy przed zakupem koniecznym jest rozpatrzenie kilku istotnych kwestii.
Kluczowym i zasadniczym kryterium jest wiek dziecka. Nasza pociecha na danym etapie rozwoju posiada konkretne umiejętności, które należy intensyfikować, a kolejne z nich aktywować oraz kształtować właśnie za pomocą kreatywnych działań. Klocki o zbyt dużym stopniu skomplikowania będą niezrozumiałe, a tym samym nieatrakcyjne co poskutkuje brakiem zaangażowania. Rolą rodzica niezależnie od ilości ukończonych przez dziecko lat jest wprowadzenie go w świat nowej układanki i wskazanie drogi, co w następstwie determinuje samodzielną zabawę. Dla najmłodszych powinny być to modele o prostych kształtach sprzyjające swobodnemu układaniu i w odpowiednim rozmiarze uniemożliwiającym ich połknięcie.
Między pierwszym a trzecim rokiem życia sprawdzą się zestawy z funkcją łączenia, należy jednak pamiętać, aby wybierać te, które z łatwością dają się wciskać i wyciągać. W późniejszym okresie można wprowadzać klocki przestrzenne zawierające instrukcję, która pokazuje jak łączyć i budować konkretne obiekty dając tym samym do wykonania określone zadanie. To doskonały patent na naukę cierpliwości. Możliwość ich dalszej modyfikacji pobudza wyobraźnię i daje satysfakcję ze stworzenia własnych kompozycji.
Wśród wielu dostępnych wersji znajdziemy te oparte stricte na konstruowaniu https://www.fotelikiabc.pl/klocki-dla-dzieci.html oraz serie narracyjne tworzące historie. Niezwykle ważne na gruncie bezpieczeństwa jest sprawdzanie atestów i certyfikatów, którymi opatrzone są produkty. Bezpośredni kontakt z rzeczami wątpliwego pochodzenia niejednokrotnie przepełnionymi substancjami chemicznymi szczególnie w przypadku dzieci może mieć bardzo negatywne skutki.