Jak usprawnić komunikację w firmie?

By w zakładzie pracy można było komunikować się szybko i bez przeszkód, powinna istnieć lokalna sieć telefoniczna. Dawniej instalowało się niewielkie centrale typu PBX, do których podpinane były aparaty. Dziś można jednak zrobić to inaczej, wykorzystując cyfrową transmisję danych, zamiast analogowych central oraz linii.

Technologia VoIP

Telefonia cyfrowa jest w użyciu już od bardzo dawna, praktycznie odkąd mamy dostęp do szybkiego internetu. Umożliwiło to wykonywanie rozmów za pośrednictwem sieci, po duży niższych stawkach niż na zwyczajnych liniach telefonicznych (a czasem nawet za darmo). Telefony przewodowe VoIP wyglądają na ogół identycznie do tych, które są zwykłymi aparatami stacjonarnymi. Zresztą te drugie również mogą być stosowane, jeśli tylko serwer VoIP obsługuje analogowe aparaty. Duże firmy już od dawna zauważyły, że lepiej jest skorzystać właśnie z takiego rodzaju telefonii wewnętrznej, zamiast instalować starodawne linie i centrale PBX.

Zaletą jest przede wszystkim koszt. Serwer VoIP zajmuje niewiele więcej miejsca, niż średniej wielkości router internetowy. Bez problemu zmieści się w każdej firmowej serwerowni. Nie ma konieczności prowadzenia odrębnych linii do każdego aparatu, ponieważ komunikacja odbywa się po sieci Ethernet. Telefony analogowe są z nią łączone np. bramkami VoIP Cisco, które można podłączyć wszędzie tam, gdzie znajdują się zakończenia komputerowej sieci kablowej. Możliwe jest telefonowanie zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak również wychodzenie „na miasto”, poprzez wybranie ustalonej kombinacji cyfr oraz ewentualnie kodu.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 × trzy =