Posiadanie podstawowej wiedzy z zakresu finansów i rachunkowości na co najmniej podstawowym poziomie jest jedną z najprzydatniejszych życiowych umiejętności. Każdy z nas powinien wiedzieć, jak odpowiednio zadbać o własne finanse. Sprawa nieco bardziej komplikuje się w przypadku prowadzenia firmy. W takiej sytuacji, najmądrzejszym rozwiązaniem jest powierzyć księgowość swojej firmy w ręce profesjonalistów. Pozwoli to nie tylko oszczędzić sporo czasu (którego w życiu przedsiębiorcy nigdy nie jest za dużo), oraz ustrzec się od niepotrzebnych błędów.
Co jednak określa termin księgowość? W dużym uproszczeniu jest to jeden z elementów rachunkowości, którego głównym celem jest kontrolowanie zmian w majątku naszym lub prowadzonej przez nas firmy. Wiąże się to z prowadzeniem dokumentacji, w której znajdują się wszystkie informacje o przychodach, dochodach (oraz ich źródłach) danej jednostki. Prowadzenie księgowości jest konieczne w celu rozliczania się z Urzędem Skarbowym oraz bardzo pomocne w odpowiednim gospodarowaniu środkami firmy.
Podstawowe usługi rachunkowe, które konieczne są do sprawnego funkcjonowania firmy to: prowadzenie księgi rozchodów i przychodów, książki rachunkowej, rozliczanie ZUS-u, kontrola dokumentów, sporządzanie deklaracji podatkowych, oraz obliczanie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. W przypadku większych przedsiębiorstw, które zatrudniają powyżej kilkudziesięciu pracowników, popularne jest korzystanie z usług kadrowo-płacowych. Biura rachunkowe są również dobrym miejscem do zasięgnięcia rady finansowej.
Wybierając biuro rachunkowe, powinniśmy kierować się zakresem oferowanych usług ponieważ na pewnym etapie rozwoju naszej firmy możemy potrzebować dodatkowej pomocy, lokalizacji firmy oraz opłat za wykonywaną pracę. Cennik usług księgowych w Poznaniu głównie zależy od ilości obowiązków, które miałoby wykonywać dane biuro.
Jeżeli prowadzimy niewielką firmę i wystawiamy do kilkudziesięciu faktur miesięcznie, cena za prowadzenie naszych dokumentów nie powinna być zbyt wysoka. Z tego powodu warto powierzyć sprawy finansowe naszego biznesu w ręce respektowanego biura. Nie uszczupli to znacząco naszego budżetu, a zamiast tego zapewni spokój w razie ewentualnej kontroli z Urzędu Skarbowego.