Co to jest marketing mix? To zestaw narzędzi marketingowych, których firma używa do promowania swojego produktu lub usługi. Obejmuje reklamę, sprzedaż osobistą i public relations.
Reklamy YouTube ads to forma reklamy online, którą można umieszczać na kanałach YouTube lub w strumieniu przed filmami, w ich trakcie lub po nich.
Jakie wynikają z tego korzyści?
Odpowiadając bardziej szczegółowo na pytanie, co to jest marketing mix, powinniśmy myśleć o zestawie czterech szerokich kategorii, których firma używa do promowania swoich produktów lub usług. Są to produkt, cena, miejsce i promocja. Marketing mix jest często skracany do 4P.
Produkt: Produkt odnosi się do tego, co firma oferuje do sprzedaży, zarówno materialnych, jak i niematerialnych.
Cena: Cena odnosi się do tego, ile pieniędzy klienci będą musieli wydać, aby kupić produkt lub usługę od firmy.
Miejsce: Miejsce odnosi się do miejsca, w którym klienci mogą kupić określony produkt lub usługę, co może obejmować sklepy stacjonarne, sklepy internetowe i sklepy z aplikacjami mobilnymi.
Promocja: Promocja dotyczy nie tylko produkt, ale także jego kategorię. Rozróżnienie między e-commerce a tradycyjnym handlem detalicznym nie zawsze jest dobrze zdefiniowane.
Na przykład, w zależności od lokalizacji sklepu fizycznego, niektórzy ludzie mogą uznać firmę eCommerce za sprzedawcę, a przez innych za dystrybutora. Podczas gdy sprzedawcy internetowi mogą w ogóle nie być fizycznie obecni (np. Amazon), sprzedawca internetowy, który sprzedaje produkty tylko do zakupu w miejscu sprzedaży detalicznej (np. Crate and Barrel), byłby uważany za sprzedawcę detalicznego, a nie firmę eCommerce. W przypadku eBay firma dostarcza rozwiązania technologiczne, w tym oprogramowanie, usługi i narzędzia, które pomagają firmom sprzedawać swoje produkty w połączeniu z rynkiem. Podczas gdy większość przychodów serwisu eBay
Aby zrozumieć, w jaki sposób marketing mix wpływa na firmy, ważne jest, aby wiedzieć, co oznacza każde z wymienionych P. Wiesz co to jest marketing mix oraz na czym polega, jego wpływ jest gigantyczny, przez co stanowi podstawę budowania większości strategi marketingowych od wielu lat.
Znając podstawowe sfery działania i koncentrując się przede wszystkim na nich, nasz praca jest znacznie bardziej usystematyzowana, przez co powodzenie naszych działań staje się realnie bardziej prawdopodobne. Metody takie jak reklamy YouTube ads stanowią fenomenalne dopełnienie naszej promocji w medium społecznościowym, śledzonym przez cały świat.
Dobra strategia marketingowa może pomóc firmie na wiele sposobów. Może pomóc firmie w stworzeniu dobrego wizerunku marki, zwiększeniu sprzedaży i upewnieniu się, że są one aktualne na rynku.
Strategia marketingowa, w której wykorzystasz np. reklamy YouTube ads jest ważną częścią sukcesu biznesowego. Solidna strategia marketingowa nie tylko pomoże Ci z obecnymi klientami, ale także przyciągnie nowych. Zawsze powinieneś być na bieżąco z tym, co dzieje się w Twojej branży, aby wiedzieć, co robią Twoi konkurenci i jak powinieneś na nich reagować.
Napisanie skutecznej strategii marketingowej nie jest łatwe, ale z pewnością warte wysiłku. Jednak, aby ją stworzyć, trzeba znać właśnie takie podstawy jak 4P, czyli wiedzieć, co to jest marketing mix.
W tej sekcji omówimy różne strategie marketingowe, których możesz dziś użyć do rozwoju swojej firmy.
Pierwsza strategia polega na znalezieniu kanału marketingowego, który najlepiej pasuje do Twojej firmy. Na przykład, jeśli prowadzisz lokalną firmę, marketing w mediach społecznościowych i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek mogą być dla Ciebie najlepszymi opcjami. Jeśli jednak prowadzisz firmę e-commerce, bardziej odpowiednie mogą być e-maile marketingowe i reklamy displayowe.
Inną strategią jest tworzenie treści, które pomogą Twoim klientom rozwiązać ich problemy lub odpowiedzieć na ich pytania. Na przykład, jeśli Twoi klienci pytają, jak pozbyć się trądziku, stwórz treści, takie jak artykuły o tym, jak pozbyć się trądziku lub post na blogu, jak zapobiegać ponownemu wystąpieniu trądziku w przyszłości. Ta strategia pomoże budować zaufanie potencjalnych klientów, ponieważ: – masz udokumentowane doświadczenie w rozwiązywaniu swoich problemów. – nie sprzedajesz obcym, ale tym, którzy mogą Ci zaufać, bo wiedzą, że się nimi zaopiekujesz.