Zasady działania boosterów treningowych

Ważne znaczenie dla sportowców uprawiających dyscypliny siłowe i wytrzymałościowe mają boostery treningowe, nazywane również odżywkami przedtreningowymi. To suplementy diety, które oddziaływają stymulująco na organizm osoby ćwiczącej, zwiększając jej potencjał fizyczny. W ich skład wchodzi wiele składników, takich jak: związki wpływające na zwiększone uwalnianie tlenku azotu (np. arginina, cytrulina), substancja odpowiedzialna za wzrost wytrzymałości (beta-alanina), czy składniki o działaniu pobudzającym (np. guarana lub bezwodna kofeina). Preparaty przedtreningowe intensyfikują również tempo przemiany materii i zwiększają wytrzymałość mięśniową, na co wpływ ma głównie kreatyna, występująca najczęściej w postaci jabłczanu lub monohydratu tego związku. Ponadto należy wspomnieć o zawartości związków nootropowych (takich jak cholina, glicyna, czy tyrozyna), które wpływają na polepszenie funkcjonowania układu nerwowego.

Kiedy odżywki okazują się być skuteczne?

Aby stosowanie odżywek, takich jak boostery, gainery, czy spalacze tłuszczu przyniosło oczekiwane rezultaty, należy także zwrócić uwagę na prawidłowe odżywianie i nawadnianie organizmu. Dieta sportowca powinna być urozmaicona i obejmować odpowiednie proporcje białek, węglowodanów, tłuszczów oraz witamin i minerałów. Preparaty należy przyjmować regularnie o stałych porach dnia, w dawce dobranej do masy ciała i potrzeb organizmu. Trening powinien trwać zawsze przez wyznaczony okres czasu. Wymagany jest także właściwy odpoczynek i regeneracja.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 × cztery =