Jazda na rowerze to doskonały sposób na aktywne spędzanie wolnego czasu. Przyjemność z wycieczek będzie jednak tym większa, im lepszy stan techniczny naszego roweru. Stworzyliśmy krótki poradnik, w którym podniesiemy najistotniejsze kwestie jeśli chodzi o dostosowanie bicykla do naszych potrzeb. Sprawdzimy jak dobierać konkretne części i podzespoły, by zapewnić sobie komfort i bezpieczeństwo.
Praktycznie nie spotyka się już rowerów, które posiadają tylko jedno przełożenie. Mając przekładnię planetarną w piaście otrzymujemy najczęściej trzy, pięć lub siedem biegów. Tradycyjne przerzutki mogą dać nam nawet do 30 różnych przełożeń. Najważniejsza nie jest jednak ich ilość, ale stopniowanie dostosowane do naszych możliwości. Dzięki temu nie będziemy się męczyć i pokonamy każdą górkę w okolicy. Użytkownicy chwalą korbę Shimano XT FC-M8000-1, która domyślnie posiada bardzo wyważoną zębatkę, która pozwoli zarówno na szybką jazdę na maksymalnym przełożeniu tylnej przerzutki, jak i wjeżdżanie pod strome wzniesienia. Można ją zamówić na https://virtualbike.pl/produkt/korba-shimano-xt-fc-m8000-1.
Możliwość zatrzymania się w każdej chwili to przede wszystkim nasze bezpieczeństwo, dlatego na hamulcach oszczędzać się nie powinno. Jeśli chcemy mieć dużą siłę hamowania nawet przy lekkim naciśnięciu manetki, dobrze jest wybrać hamulce tarczowe. Kupimy je w każdym internetowym sklepie rowerowym, jak również w stacjonarnych serwisach. Mając mniejszy budżet, warto zdecydować się na tradycyjne hamulce typu V-brake, jednak tutaj zdecydowanie wybierzmy model z wyższej półki. Pamiętajmy, że musimy mieć nie tylko możliwość zatrzymywania się, ale hamulce muszą też dobrze odbijać gdy nie są używane. Inaczej będą stale powodować opory, wymagając od nas większego wysiłku w czasie jazdy.