Współcześnie większość działających na rynku firm handlowych i sklepów oferuje rozmaite formy promocji. Stanowią one bardzo istotny element zacieśniania relacji z dotychczasowymi i potencjalnymi klientami, kształtują pozytywny wizerunek, a także skutecznie stymulują popyt (zgodnie z wyznaczonymi celami sprzedażowymi). Jeśli są natomiast nieumiejętnie stosowane, mogą nawet zniechęcić konsumentów do korzystania z asortymentu. Promocja opiera się najczęściej na strategii przeciągania albo przepychania.
Najbardziej rozpowszechnionymi formami promocji są oczywiście okresowe rabaty, czyli obniżki cenowe na wybrane produkty bądź usługi. Zazwyczaj wynoszą od 10% do maksymalnie 50% pierwotnej wartości danego dobra, ale niekiedy można też znaleźć rzeczy przecenione o 75% czy 80%. Stosunkowo popularne są ponadto vouchery i karty podarunkowe. To nic innego jak specjalne bony pozwalające na zakup konkretnego przedmiotu albo zrealizowanie jakiejś atrakcji niematerialnej. W ich drukowaniu na zamówienie specjalizuje się m.in. ta firma z siedzibą w Krakowie, a mianowicie https://drukihotelowe.pl/kategoria-produktu/vouchery/. Standardowy egzemplarz występuje w postaci sztywnej kartki zaprojektowanej w elegancki sposób i zawierającej podstawowe informacje o oferowanej rzeczy. Pozostałe rodzaje narzędzi promocyjnych to choćby: próbki, loterie z nagrodami, konkursy, kupony, degustacje, zdrapki, darmowe gadżety, edycje limitowane oraz spersonalizowane opakowania. Dodajmy, że do działań o charakterze marketingowym zaliczamy również branie udziału w targach branżowych i wystawach, sponsorowanie szczytnych akcji i umiejętne prezentowanie towarów na półkach.